Dokładnie 17 172,93 – to łączna kwota, jaką ofiarowali Białostoczanie w trakcie trwającego od 17 do 23 listopada Tygodnia Dobroczynności. Akcję przeprowadziła Fundacja „Pomóż Im”, która prowadzi jedyne w regionie domowe hospicjum dla dzieci oraz opiekuje się pacjentami z Kliniki Onkologii i Hematologii UDSK w Białymstoku.
Pieniądze zostaną w całości przeznaczone na pomoc dla naszej podopiecznej, cierpiącej na białaczkę, 18-letniej Kasi. Pieniądze były zbierane do puszek, które znajdowały się przez tydzień w kilkudziesięciu punktach miasta: w restauracjach, salonach fryzjerskich, kosmetycznych i ślubnych, centrach zabaw dla dzieci, placówkach medycznych.
Dodatkowo, Fundacja zorganizowała koncert charytatywny, z którego dochód również został przeznaczony na ten cel. W koncercie, który odbył się w minioną sobotę – 22 listopada, na dużej scenie Opery i Filharmonii Podlaskiej, przed białostocką publicznością wystąpił wirtuoz akordeonu – Maciej Frąckiewicz w duecie z pianistą Markiem Bracha. Po koncercie odbyły się także licytacje cennych i ciekawych przedmiotów.
W Tygodniu Dobroczynności udział wzięły restauracje: Cristal, Wariatka, Good Food, Gram off on, Tanoshii, Lipcowy Ogród, Quick Burger, Kawelin, dworek Kiermusy, Pijalna Czekolady Wedel, salony fryzjerskie Kameleon, Judyta Salon Fryzjerski, Alicja Salon Fryzjerki i Kosmetyczny; centra zabaw dla dzieci: Bajkoland, Fikoland, Psotnik, Kraina Smyka; salony mody: Prestige Męski, Couture i La Mariee. Ponadto do akcji włączyły się również centrum medyczne Humana Medica Omeda, Omeda Rehabilitacja, NZOZ Panaceum, gabinety NZOZ Hościłowicz Stomatologia, gabinet Twój Dentysta na Warszawskiej, Dentomax, Galeria Wnętrz Iguane, centrum motoryzacyjne Martom, kino Helios Galeria Alfa oraz Magic GYM.
W imieniu własnym, ale przede wszystkim w imieniu Kasi – pragniemy z całego serca podziękować wszystkim mieszkańcom naszego miasta, którzy odpowiedzieli na nasz apel i zdecydowali się wesprzeć tę wyjątkową akcję. Dziękujemy za waszą hojność!
Szczególne słowa podziękowania kierujemy z kolei do właścicieli i pracowników firm, które wzięły w tym roku udział w Tygodniu Dobroczynności. Bez was ta akcja by się po prostu nie powiodła.
Dziękujemy również Operze i Filharmonii Podlaskiej, która wzięła na siebie znaczny ciężar współorganizacji koncertu oraz mediom – to dzięki Wam przyjaciele i waszym relacjom medialnym – idea akcji mogła dotrzeć do tak szerokiego grona odbiorców.